MGG - Technisch gezien de beste

MGG had een duidelijk vraagstuk op het gebied van Employer Branding: de noodzaak om buiten de eigen regio talent te gaan werven was groot, de bekendheid als werkgever echter klein. Personato ontwikkelde voor MGG de campagne 'Technisch gezien de beste' en zorgde er zo voor dat MGG als aantrekkelijk werkgever bekend kwam te staan in de eigen regio - en daarbuiten.

De uitdaging van MGG

MGG Netherlands is een innovatief bedrijf met een grote mate van bekendheid in Tegelen / Nieuw-Bergen en omgeving. In de huidige arbeidsmarkt, waarbij de vraag naar technisch talent groter is dan het aanbod, zullen kandidaten (vanaf MBO+ niveau) met grote regelmaat ook buiten deze regio geworven moeten worden. In deze regio’s heeft MGG echter nog niet het sterke werkgeversmerk dat gewenst is om het juiste talent aan te trekken.

Daarom heeft MGG in 2016 aangegeven behoefte te hebben aan een partner die MGG voor de lange termijn kon helpen aan een sterk werkgeversmerk. Het doel hierbij was en is om het juiste talent door middel van arbeidsmarktcommunicatie te stimuleren om te solliciteren op de vacatures van MGG.

"Het creëren van een positief werkgeversimago in de eigen regio en daarbuiten, om het werven van nieuwe technische medewerkers in de toekomst makkelijker te maken. Dat was de uitdaging waarmee we aanklopten bij Personato."

Roel Houwers, Manager Personeel & Organisatie MGG

De oplossing van Personato

Personato is voor MGG in drie fasen aan de slag gegaan. In de eerste fase hebben we de doelgroepen van MGG als werkgever in kaart gebracht. Wat zijn de profielen die MGG zoekt en wat kenmerkt deze doelgroepen: welke arbeidsvoorwaarden vinden zij belangrijk, wat spreekt hen aan in een werkgever en wat is bijvoorbeeld hun mediagedrag? In de tweede fase zijn we met MGG dieper in gesprek gegaan over hun eigen wervingsactiviteiten. Hierbij hebben we in kaart gebracht wat MGG zelf al deed op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en tegen welke problemen en uitdagingen zij aanliepen in de werving van nieuwe medewerkers. De uitkomsten van fase één en twee hebben we vervolgens in fase 3 verwerkt in een concreet campagnevoorstel, waarmee we MGG als aantrekkelijk werkgever op de kaart zijn gaan zetten.

Het resultaat

Personato heeft voor MGG de Employer Branding-campagne 'Technisch gezien de beste' ontwikkeld. In dit thema worden meerdere aantrekkelijke facetten van MGG als werkgever in beeld gebracht, waaronder Technisch gezien de beste collega's, Technisch gezien de mooiste klanten en Technisch gezien de meeste kansen. Als onderdeel van de campagne hebben we posters, social media-uitingen, een werkgeversvideo en een werken bij-pagina ontwikkeld. Het resultaat: een grotere naamsbekendheid als werkgever en een beter imago op de arbeidsmarkt. MGG heeft mede door deze campagne minder moeite met het vinden en binden van nieuwe medewerkers!

Over MGG

MGG Netherlands – opgericht in 1945, ruim achthonderd medewerkers, gevestigd in Tegelen en Nieuw-Bergen – is een gevestigde naam op het gebied van aluminiumgietwerk. Het bedrijf levert een groot aantal onderdelen voor auto's en vrachtauto's – driekwart van de omzet komt uit de automotive-industrie – en maakt daarnaast ook onderdelen voor de verwarmingsindustrie en voor industriële toepassing. Al met al wordt er jaarlijks zo'n 8.000 ton aluminium voor diverse doeleinden verwerkt. In Tegelen staan twee grotendeels geautomatiseerde productielijnen, in Nieuw-Bergen vindt de CNC-bewerking van de producten plaats.

Openstaande vacatures bij MGG

E-Monteur

  • Tegelen
  • 36/38/40 uur